Motiverad, varför måste man alltid vara så motiverad?

Motivation och träning, har funderat mycket kring just det sista tiden. Jag brukar ofta bara ge mej ut och träna utan att tänka. Men så när jag drabbades av blodbrist och orken plötsligt försvann så började jag tänka andra tankar. Det var bara motigt att kroppen inte orkade och försökte tänka på hur jag skulle övervinna det jobbiga.
Jag måste nog hitta motivationen? Motivation, motiverad? Måste man hitta det och vara det? Jag gör ju en massa saker varje dag utan att vara så direkt motiverad varje dag. Tvättar sig, klär på sig, lagar mat, städar, utan att vara så motiverad. Går till jobbet fast det vissa dagar skulle vara skönt att ligga kvar under täcket. 
Jag lät det bara få vara motigt och lät mig få ta min tid utan press och utan att tänka så mycket, jag tränade på som vanligt utan att tänka på motivation och att man måste känna för det. 
Jag börjar återhämta mig och orken finns inte bara i skallen utan i kroppen också.